تبليغات X
هیتر صنعتی
فن سانتریفیوژ
چاپ مقاله
تشک خوشخواب
خرید گیفت کارت
سایت و مجله سرگرمی
پروفايل كاربر
نام :
سن :
جنسیت : عدم نمايش جنسيت
وضعیت تاهل : عدم نمايش وضعيت تاهل
تاریخ ثبت نام :
اخرین ورود : - در ساعت
ادرس سایت :
شناسه یاهو :


تاريخ : 14 خرداد 1396 | 13:22 | نویسنده : maryam | بازدید : 1452

رایحه در خدمت بازاریابی عصبی

امروزه بازاریابی عصبی چنان در تار و پود سیستم فروش جهان نفوذ کرده که دیگر به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت. این شیوه از بازاریابی تنها یک­ بازاریابی برای فروش محصول به هر قیمت ممکن نیست. بلکه مقوله ای است که با تمام ابعاد روحی و جسمی مشتریان ارتباط دارد. به عنوان مثال توجه به (رایحه ) یکی از موارد مهمی است که باید در بحث بازاریابی عصبی به آن توجه شود.

بسته بندی به همراه رایحه خوب فراتر از انتشار عطری دلپذیر در فضای بسته بندی و حتی محیط فروش است. این کار در واقع هنر هویت دادن به یک برند، پیام های فروش و بازاریابی، مخاطبان مورد نظر و تطبیق شان با رایحه ای است که این جنبه ها را تقویت می کند. در محیط هایی که در آن دیگر محرک های حسی از قبیل استفاده از نور، صدا و محیط لوکس برای برندهایی که می توانند ارتباط عاطفی طولانی مدت با مشتریان برقرار کنند ترکیب شده اند، این عامل بسیار مؤثر است.

نتایج پایدار؛ مشتریانی شادترند که ماندگارترند

نتایج به دست آمده در بررسی های گوناگون نشان می دهد مشتریان که شادترندو ازخدمات شما نظیر چاپ دیجیتال رضایت دارند، ­برند شما را به خاطر می سپارند و ماندگارترند. استفاده ماهرانه از راه حل­ رایحه مناسب در محیط مناسب )بسته بندی، محیط فروش کالا یا خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ ...( می تواند مصرف کنندگان را به صرف زمان بیشتری در محیط های خرده فروشی وا دارد و یا می تواند ابزاری مؤثر برای جذب مردم به فروشگاه باشد. انتشار رایحه منحصر به فرد در محل کار می تواند هویت برند را تقویت کند، محیطی مناسب برای مشتریان، کارکنان و میهمانان ایجاد کند و کسب و کار را از دیگر رقبا متمایز سازد.

بسته بندی به همراه رایحه خوب فراتر از انتشار عطری دلپذیر در فضای بسته بندی و حتی محیط فروش است. این کار در واقع هنر هویت دادن به یک برند، پیام های فروش و بازاریابی، مخاطبان مورد نظر و تطبیق شان با رایحه ای­ است که این جنبه ها را تقویت می کند. در محیط هایی که در آن دیگر محر ک های حسی از قبیل استفاده از نور، صدا و محیط لوکس برای برندهایی که می توانند ارتباط عاطفی طولانی مدت با مشتریان برقرار کنند ترکیب شده اند، این عامل بسیار مؤثر است.

دانش بازاریابی با رایحه فراتر از یک جذبه فروش و بازاریابی ساده

حس بویایی به عنوان گیرنده عطر و بو در بینی که به طور مستقیم به بخشی از مغز که مسئول حافظه و احساسات است متصل می باشد، پیچیده تر از هر حس دیگری است. چنان قدرتمند، که در واقع، اعتقاد بر این است که بینی بر 75 درصد از احساسات روزانه ما تاثیرگذار است. گفته می شود که این پیوند نزدیک غده بویایی که ثبت بو و رایحه و سیستم لیمبیک که کنترل احساسات و خاطرات را بر عهده دارد است که عامل قدرت و تأثیر گذاری حس بویایی است.

رایحه و صنعت؛ عطر و بوی هر صنعت بخصوص صنعت چاپ بروشور

مزایای استفاده از رایحه را می توان در اکثر صنایع و مشاغل از قبیل بانکداری، سیستم حمل و نقل، خرده فروشی ها، ادارات و دفاتر شرکت ها، صنایع مربوط به تفریح و سرگرمی، ورزش، هتل ها، پزشکی، نمایشگاه های ماشین، رستوران ها و فروش غذا و چاپ جعبه و بسته بندی مشاهده کرد. چند نمونه را در ادامه بررسی می کنیم.

بانک ها، بهبود تجربه و رضایت مشتری از طریق رایحه

در صنعت بسیار رقابتی امور مالی و بانکداری، حفظ مشتری برای موفقیت بسیار مهم است. تجربه مطلوب مشتری، راهی قدرتمند برای حفظ مشتریان است و بانک ها در حال حاضر می توانند به رایحه سازی به عنوان روشی برای بهبود رضایت مشتریان با تکنیک بازاریابی عصبی در شعبه های خود نگاه کنند. این کار با هدف ایجاد یک فضای آرامش بخش برای مشتریان مضطرب و یا ایجاد یک محیط ساده و گرم خانگی در مقابل احساس کسالتی که اغلب در بانک ها مشاهده شده، انجام می شود. در واقع م یتوان با استفاده از رایحه فضاها را به آنچه که مورد نظرتان است، تبدیل کرد. انتظار در صف های طولانی بانک می تواند خسته کننده و در نتیجه یک تجربه منفی باشد. بنابراین، مشتریان به احتمال زیاد خدمات در یک محیط معطر را مطلوب تر ارزیابی خوهند کرد. در نتیجه رایحه می تواند فضای الهام بخش و راحتی ایجاد کند و سطح توجه به مشتری را افزایش دهد تا میهمانان فضا را با اثری ماندگار ترک کنند و می توان از این موضوع با عنوان تجربه یک بانکداری مطلوب و دلپذیر یاد کرد. در ادامه مزایای استفاده از رایحه در این صنعت به اختصار بیان شده است:

- حفظ مشتری: یک تجربه مثبت که از طریق رایحه فراهم شده می تواند در حفظ و عملکرد کسب و کار مؤثر باشد.

- رضایت مشتری: این نکته ثابت شده است که استفاده از رایحه می تواند موجب شود مشتری زمان انتظار صرف شده در صف ها را کوتاه تر تصور کند و خدمات را مطلوب تر ارزیابی کند.

- به رسمیت شناختن برند )نام تجاری(: می توان گفت محیط معطر به رایحه باارزش ترین و زیربنایی ترین ابزار برای برند محسوب می شود

­ادارات و دفاتر شرکت ها

دفاتر معطر به رایحه مطلوب، سبب ایجاد نیروی کار پربازده و کاهش استرس است. یک کارگر و کارمند شاد، فردی پربازده و مولد است و بنابراین محیط اطراف نقش مهمی در این مورد دارد.

کیفیت هوایی که عاری از آلاینده های مضر و بوها است برای سلامتی ایمنی و حس خوب کارمندان بسیار مهم است. این کار نه تنها می تواند مشکلات ذکر شده را در یک دفتر تجاری و یا محیط کار پربازده کاهش دهد، همچنین می تواند حس بهتری ایجاد کند، بازدهی کار را افزایش و استرس را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد افراد مشغول به کارچاپ ساک دستی پارچه ای ­در مناطق معطر با رایحه، خود بهره وری بالاتری را نشان دادند و بیشتر به اتخاذ استراتژی های کار پربازده تمایل دارند. مطالعات همچنین نشان می دهد، در اپراتورهایی که در معرض رایحه لیمو و اسطوخودوس هستند، نرخ خطا در تایپ کردن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و در مورد رایحه هایی از قبیل نعناع فلفلی، بهبود عملکرد در افزایش سرعت و دقت مشاهده شده است. در ادامه خلاصه ای از مزایای استفاده از این تکنیک آمده است:

- بهبود محیط: رایحه سازی باعث ایجاد یک محیط مثبت توسط کاهش استرس، تسکین خستگی، بهبود سطح هوشیاری و عملکرد است.

- افزایش بهره وری: انتشار رایحه اسطوخودوس در طول زمان استراحت در محل کارسبب جلوگیری از بدتر شدن عملکرد کارکنان شده است.

- بهبود کیفیت هوا: تحقیقات علمی تأیید می کند که اسانس های طبیعی و روغ نهای گیاهی با باکتر یها، ویرو سها و قارچ های موجود در هوا مبارزه کرده و آن ها از بین می برند.

­پزشکی و فضاهای درمانی

­صنعت پزشکی نیاز به حصول اطمینان از احساس راحتی بیماران، سهولت برای تضمین تکرار کسب

و کار و رضایت کامل مشتریان دارد. کار با توجه به ماهیت این صنعت می توان گفت این کار دشوار است، چراکه بسیاری از بیماران در مورد معاینه دندانپزشکی و یا ویزیت ساده پزشک بسیار مضطرب هستند. بوی تند پاک کننده ها در کلینیک پزشکان و اتاق انتظار بیمارستان ها اغلب به احساس ناخوشایند بیماران کمک می کند. برای ایجاد یک محیط آرامش بخش تر برای بیماران و کارکنان، کلینیک های پزشکی به قوی ترین حس انسان یعنی حس بویایی روی آورده اند. انتشار یک رایحه آرامش بخش از اسطوخودوس یا اوکالیپتوس سبب پاسخی عاطفی می شود؛ بنابراین حاضرین در اتاق انتظار احساس آسیب کمتری خواهند داشت.

محیط دارای رایحه اثری مثبت بر ادراک بیماران از کیفیت خدمات، نظافت و سلامتی شخصی دارد. محیط حس بهتر و گرمتری منتقل می کند و بیماران احساس شادی و آرامش خواهند داشت. استفاده آنها در خالص ترین شکل شان یعنی روغن های گیاهی، بر حواس فرد اثر مطلوب دارد و با خواص ضد باکتریایی با گسترش باکتری ها در هوا مبارزه کرده و سبب احیای هوا و جو محیط می شوند. داخل بسته دارویی هم محیط نگهداری دارو است، با باز کردن دارو محیط تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ذهنیت بیمار را تحت تأثیر قرار می دهد. استفاده از جعبه های معطر، مقواهای خوشبو و سایر شیوه ها ما را به این هدف خواهد رساند. ما می توانیم خواص استفاده از رایحه های طبیعی در محیط های پزشکی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

- آرامش: انتشار رایحه در اتاق انتظار برای بهبود حس بویایی و آرام تر شدن مراجعین قبل از مشاوره و ویزیت مناسب است.

- ضد باکتری: انتشار محصولات ضد باکتری در محیط های پزشکی خطر عفونت توسط باکتری های منتقله از راه هوا را به حداقل می رساند.

- تجربه مثبت: انتشار رایحه اسطوخودوس احساسات منفی و خاطرات تجارب ناخوشایند مربوط به دندان پزشکی را از بین خواهد برد.





امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
بازرایابی عصبی,چاپ دیجیتال,چاپ کاتالوگ,چاپ جعبه و بسته بندی,چاپ بروشور,

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
نظر بصورت خصوصی ارسال شود

این نظر توسط fifa 18 coins در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

I was wondering if you ever considered changing the structure of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images. Maybe you could space it out better?

این نظر توسط fifa 18 coins در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

Appreciate the recommendation. Will try it out.

این نظر توسط mink lashes در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

This design is wicked! You obviously know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

این نظر توسط my blog در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 10:29 دقیقه ارسال شده است

Excellent weblog right here! Additionally your site rather a lot up very fast! What host are you the usage of? Can I get your affiliate hyperlink for your host? I want my website loaded up as quickly as yours lol

این نظر توسط my blog در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 10:29 دقیقه ارسال شده است

What a data of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity on the topic of unexpected emotions.

این نظر توسط my blog در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 10:29 دقیقه ارسال شده است

Thank you for the auspicious writeup. It if truth be told was once a amusement account it. Look complex to far delivered agreeable from you! By the way, how could we keep in touch?

این نظر توسط adidas yeezy در تاریخ سه شنبه 4 مرداد 1396 و 7:11 دقیقه ارسال شده است

Would you be all in favour of exchanging hyperlinks?

این نظر توسط adidas yeezy boost در تاریخ دوشنبه 3 مرداد 1396 و 16:52 دقیقه ارسال شده است

WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. ?

این نظر توسط madden 18 coins در تاریخ دوشنبه 3 مرداد 1396 و 8:49 دقیقه ارسال شده است

Hello to every one, the contents existing at this web site are genuinely awesome for people experience, well, keep up the good work fellows.

این نظر توسط click here در تاریخ دوشنبه 3 مرداد 1396 و 8:49 دقیقه ارسال شده است

Hi my loved one! I want to say that this article is amazing, nice written and come with approximately all important infos. I would like to see more posts like this .